Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ellen Hekman - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ellen Hekman - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Martijn En Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Mei 2014 | Thailand, Krabi

Het zijn onze laatste dagen alweer van onze reis. Maar toch nog even een korte samenvatting van de laatste maand. We waren gebleven in Brisbane. Australie lijkt op dit moment alweer een eeuw geleden voor ons. De laatste dagen van Australie hebben we nog een tour gedaan, we vlogen vanaf Brisbane naar Alice springs. Dit ligt in het midden van Australie in de woestijn. We hadden een tour geboekt van 2 nachten/ 3 dagen. Op de eerste dag werden we om half 6 opgepikt bij ons hostel voor een 5 uur durende rit richting de berg Kata tjuta. Onderweg nog gestopt voor een kamelenrit. En vanaf dat moment werd onze grootste angst waarheid. Het begon weer te regenen en dat in de woestijn waar het maar gemiddeld 7 dagen per jaar regent. Aangekomen bij de berg hadden we het geluk dat het droog was dus een mooie wandeling gemaakt met prachtige uitzichten. `s avonds bbq gehad met kamelen worstjes en kangaroo. Was best lekker. `s nachts geslapen in de openlucht. Na een korte nacht werden we om 5:15 uur gewekt voor de zonsopkomst, daar aangekomen was het helemaal bewolkt. Dus net als gisteravond geen zonsondergang en zonsopkomst kunnen zien. balen. Daarna een 10 km lange wandeling gehad rond de prachtige berg Uluru. Allen na een km of 7 begon het keihard te regenen, dus we kwamen drijfnat aan bij onze bus. Hier was onze gids helemaal in zijn nopjes, want er kwamen namelijk allemaal watervallen van de berg. Hij had dit in de afgelopen 2,5 jaar nog maar 3 keer eerder gezien. Het zag er inderdaad erg mooi uit alleen hadden wij het liever in de zon gezien. `s avonds naar de camping gereden en in een 2 persoons hutje gelegen. Na een onrustige 2de nacht door het noodweer gingen we op dag 3 naar de Kings Canyon. Allen na 2 km konden we niet verder omdat de weg onder water stond. Daar staan we dan midden in de woestijn op de droogste plek van Australie midden tussen de overstromingen. Dus terug naar de camping. Na ongeveer een uur was onze hoop gevlogen dat we de Kings Canyon nog zouden zien. Ons 2de probleem was dat dit dezelfde weg terug was naar ons Hostel in Alice springs. Na 5 uur wachten op de camping kregen we dan toch te horen dat de weg vrijgegeven was, zodat de 5 uur durende terugweg naar Alice springs kon beginnen. De Volgende dag vlogen we dan naar Thailand.

Aangekomen in Thailand kwamen we aan in de ontzettend viese stinkende stad Bangkok. Ons eerste idee was weg wezen hier. Komen we toch nog wel weer. We zijn voor 3 dagen naar het plaatsje Kanchanburi gegaan, waar we een tour hebben gedaan naar verschillende watervallen en de brug van de river kwai (over de tweede wereldoorlog). Een tigertempel bezocht. Toen terug naar Bangkok waar ons een grote verassing stond te wachten. Het was namelijk Songkran, het Thaise nieuw jaar. Waarbij iedereen elkaar 4 dagen lang met water onder spuit en met modder besmeurd. Gelijk maar een waterpistool gekocht om als 2 kleine kinderen aan dit geweldige feest mee te doen. Op de laatste dag van Songkran was het dan zover, Bart kwam aan in Bangkok. We hebben hem opgehaald van het vliegveld. Super leuk om elkaar weer te zien. En Bart begeleid door de feestenvierende menigte naar ons Hostel. `S avonds het feest met Bart nogmaals gevierd. Na Bangkok met de nachtubs naar het noorden van Thailand waar we een Jungle tour van 2 dagen gingen doen. De eerste dag hebben we olifant gereden. Wat een grote gave dieren. Na een lange wandeling komt er ineens een olifant aanlopen. Zoals er bij ons in Nederland een paard langs komt, kwam er hier even een olifant met zijn baasje op een halve meter bij ons vandaan lopen. Wat bijzonder. `s avonds bij een lokale bevolkingsgroep gegeten en geslapen. Zonder stroom, wc, e.d. Daar lagen we dan `s avonds met zijn 3en op een plank in een bamboohutje met op de achtergrond de geluiden van de gehele kinderboerderij. Na wonderbaarlijk goed geslapen te hebben, gingen we na een lange wandeling lunchen bij een waterval. Waarbij we noodels in een bananenblad geserveerd kregen. En aangezien we geen bestek maar stokjes kregen, moesten we er dan echt aan geloven om deze manier van eten onder de knie te krijgen. Maar dit kunnen we nu als de beste.

In Changmai zijn we nog bij een Thaibox wedstrijd wezen kijken. Erg leuk en vreemd om te zien hoe ze elkaar knock out slaan. Daarnaast hebben we in Chanmai een tour gedaan naar de White Temple. Erg mooi. en naar dorp met langnekken geweest. Dit is echt een hele rare gemeenschap. De volgende ochtend een zippline tour gedaan en de nachttrein naar het zuiden genomen. Dit was voor ons een geweldige ervaring aangezien het restaurant omgetoverd werd in een kleine discotheek. We misten de aansluiting in bangkok waardoor we daar noodgedwongen een extra dag moesten blijven. (want 500 km in 8 uur is natuurlijk ook niet te doen haha)
Maar zo brutaal als we zijn, zijn we naar een hotel met zwembad gegaan en hier de hele dag gelegen zonder er ook maar 1 cent voor te betalen.

`s nachts de zittrein naar het zuiden genomen, wat overigens een hel was door de niet comfortabele stoelen en snurkende en roggelende Thaien om ons heen. Maar gelukkig kwamen we naar een lange rit toch aan op het paradijs Ko Toa. Witte stranden, blauwe zee en longtailboten in de zee. Het beeld wat wij van Thailand kenden. We hebben hier een snorkeltour gedaan met een boot om het eiland heen. Waarbij we bij verschillende baaien gingen snorkelen. Super mooi koraal en erg mooie speciale vissen. Na het snorkelen kwamen we op het eiland Nangguan aan. Hier kan je een berg beklimmen waarbij je wordt beloond met een prachtig 360 graden uitzicht over Ko Tao en Nangguan. Wat een top dag. Bart is de volgende dag gaan duiken wat hij echt geweldig vond. Wij hebben er een heerlijk strand dagje van gemaakt. Toen op naar het party eiland Ko Pagnang. Waar de blackmoon party gehouden wordt. Maar voor het zover is hebben we eerst nog een scooter gehuurd om het eiland te verkennen. Prachtig om hier op een scooter te rijden met 110 km per uur en dan nog gas over te hebben. De blackmoon party was niet zo druk, maar wel een leuk feestje gehad.

De volgende ochtend weer optijd de boot naar Koh Samui, want Marianne is geland. Erg leuk om haar weer te zien. De dag erna weer een scooter gehuurd en het eiland Koh Samui verkend. Mooie uitzichten gezien en op een prachtig strand gelunched. De dag erna werderom een boottocht gedaan. Waar heerlijke matrassen op het dek lagen waardoor we heerlijk konden bakken met af en toe een stop om te kanoen en een frisse duik en mooie uitzichten na een helse berg op geklommen te zijn. `S avond lekkere borrels gehad in de kroeg onder het genot van oud hollandse spellen. Daarna op naar Krabi, waar we een James Bont tour hebben gedaan. We Hierbij gingen we naar een eiland waar een film van James Bont is opgenomen. Ook hebben we apen gevoerd. Helaas hadden we meer van de tour verwacht dan we uiteindelijk gekregen hebben. maar ja je kunt niet altijd 6 gooien:p

De dag erna gingen we door met onze eilanden tour. Deze keer was Koh Phi Phi aan de beurt. Wat een prachtig eiland is dit. Deze staat sowieso samen met Koh tao op de nummer 1 van mooiste eilanden. Na 2 dagen heerlijk aan het strand te hebben gelegen, Hebben we de dag afgeloten met een leuk feest op het strand. Dit was onze laatste avond samen want Bart heeft ons inmiddels verlaten en stapt op het moment van schrijven ongeveer net in het vliegtuid richting Bangkok. Vanochtend een snorkeltour van een halve dag gedaan waarbij we nog prachtige stranden hebben gezien. (voor de kenner, hier is de film The Beach opgenomen).
Morgen zullen we nog een relax dagje aan het strand hebben om vervolgens ook naar Bangkok terug te keren en in de nacht van donderdag op vrijdag zal ook ons vliegtuig vertrekken naar Nederland. Wij kijken terug op 6 geweldige maanden waar we heel veel gezien hebben en denken dat we dit relaxe leventje zeker gaan missen. Het was geweldig!

We hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen, wij vonden het in ieder geval leuk om jullie op de hoogte te houden. En allemaal tot koment\d weekend in Sbeek City, of daarna ergens anders.

Groeten Ellen en Martijn

• 06 Mei 2014 - 14:47

Betsy Hekman:

Hi Ellen
    we hebben zeker van jullie reis genoten. Hebben je verslagen gevolgd. Wat hebben jullie een geweldig half jaar achter de rug. Zal echt wennen worden als de realiteit je klap op je schouder geeft. In ieders geval kan niemand jullie deze ervaring en herinneringen afnemen.

• 06 Mei 2014 - 14:48

Hester:

"Je kunt niet altijd 6 gooien" --> Heerlijk gekozen uitleg haha!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen, lekker saampjes erop uit! Wat jaloers ben ik op het feit dat je gewoon aan het strand van The Beach hebt gelegen, foi foi!

Ik hoop dat jullie nog heeeeel erg gaan genieten van de laatste dagen samen!! Goede terugreis vast en ik zie jullie over een dikke maand weer!

xxxx

• 06 Mei 2014 - 15:02

Marieke:

Wauwie, wat een prachtige verhalen en foto's... Ik heb genoten!!
    En nu komen jullie gewoon al bijna weer terug... De tijd is gevlogen.
    Tot gauw! Zondag een borrel in de kantine??? hihi...

Liefs Marieke (en Gerwin en Sam)

• 06 Mei 2014 - 15:56

Herman :

Jullie verhalen gelezen en genoten van alles wat je beleeft hebt. Goede reis terug, we spreken elkaar weer in Nederland.

• 06 Mei 2014 - 18:55

Sanne:

Whahahahaaa, je kunt niet altijd zes gooien haha, ik hoor.t je zo zeggen met zo'n wijs gezicht!

Mooie verhalen hoor! K heb ze met veel plezier gelezen:)

En dit weekend gaan we elkaar eindelijk weer zien!! Yiehoeeww:)

Goede reis terug!

Xx

• 06 Mei 2014 - 21:00

Grietha:

Lieve Ellen en Martijn
    Aan de ene kant jammer dat het voorbij is, aan de andere kant leuk om iedereen in Nederland weer te zien. Die herinneringen en leuke verhalen die blijven bij je. Geniet nog van het laatste stukje, en goede reis, we hopen jullie gauw weer eens te zien.

• 07 Mei 2014 - 21:30

Lianne Hartemink:

He Ellen, heb veel van je blogs gelezen. Erg leuk! Groetjes Lianne

• 09 Mei 2014 - 14:50

Esmee:

We hebben weer met veel plezier jullie verhaal gelezen en de foto's bekeken. Esmee vond vooral de foto met de tijger leuk. Dat jullie dat durfden. En het stukje over de olifanten vond ze erg spannend. Op dit moment zitten jullie in het vliegtuig naar huis. Esmee kan niet wachten om je weer te zien, Ellen. Goede terugreis en tot gauw.

Groetjes van Esmee, Marijke en Linda.