Dag Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ellen Hekman - WaarBenJij.nu Dag Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ellen Hekman - WaarBenJij.nu

Dag Nieuw-Zeeland

Door: Ellen en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora allemaal.

De vorige keer zijn we geeindigd met de bungy jump. Nog steeds staat dit nog goed in ons geheugen, we blijven het iedereen hier aanraden. We waren toen in Queenstown. De volgende dag zijn we met de bus naar Milford Sound gegaan. We hebben op de weg gereden die op nummer 1 staat in de top 10 van de mooiste wegen ter wereld. Het was een weg door het nationaal park naar Milford Sound. Dit is het achtste wereld wonder. Het regent hier 3 van de 4 dagen, maar wij hadden een heerlijk zonnetje en een strakke blauwe lucht. Hier zijn we op een boot gegaan tussen allemaal bergen door gevaren en we hebben pinquins gezien. Het was een erg mooie dag.
We hebben met het hostel in queentown een kroegentocht gedaan. We zijn hiermee in de ijsbar geweest. We hadden een cocktail besteld. Dit kregen we in een bevroren glas. Martijn moest even een foto maken, en zette zijn glas op 1 van de ijssculpturen. Alleen gleed zijn glas daar vanaf. WEG COCKTAIL. Daarna bestelde hij nog een glas, en was zijn glas lek. Dus 10 Dollar lichter en geen drinken voor Martijn!

Daarna op naar Chrischurch. Aangekomen in 1 van de nog 14 overeindstaande hostels (2 jaar geleden is hier een aardbeving geweest) wilde Ellen haar backpacktas openen. Haar sleutel zat in haar etui. Maar waar was haar etui met alle usb sticks en de sleutel? Die zat niet in haar tas, dus die moest er in de bus zijn uitgevallen. Aangezien we de volgende dag met een andere bus hadden was dit niet heel handig. De eerste vraag was nu hoe krijgt Ellen haar backpack open. Of het slot openbreken of hopen dat we de volgende dag het etui weer in de bus zouden vinden. Eerst maar eens douchen en toen kwam Ellen erachter dat haar sleutel gewoon in haar broekzak zat. Dat was probleem nummer 1. Het was al avond dus er kon niet meer gebeld worden met onze busmaatschappij. Dus het enige wat we konden doen was hopen dat onze busschauffeur het etui zou vinden. Na een ochtend stressen was dit gelukkig zo. We zijn langs de busschauffeur zijn huis gereden om hem op te halen.

We hebben het hele zuidereiland gehad (wat was het een prachtig eiland) en nu op naar het noordereiland. In Wellington (de hoofdstad) zijn we naar een museum over Wellington geweest. We houden niet zo van musea, maar ach het was gratis, dus waarom niet. In het begin leek Ellen Sjoerd wel, en Martijn Annelies. Ellen wilde sommige dingen lezen en Martijn vond alleen de dingen die geluid maakten interessant. `s avonds samen op stap geweest. Eerst op Martijn zijn manier door lekker aan de bar te zitten, en daarna op Ellen haar manier door lekker te dansen. Het was een gezellige avond.

In Taupo hebben we de Togariro Crossing gedaan. We werden om 05:30 uur opgehaald bij het hostel. We hebben een wandeling/klim gedaan door een vulkanisch gebied. Het was een loop van 19,4 km. Het was geweldig om te zien. Vooral in het begin behoorlijk zwaar, vooral Ellen was behoorlijk moe. Helemaal toen Martijn daarna zei, dit was het makkelijke gedeelte Pffff. Gelukkig had Martijn het mis! :) Daarna nog een extra deel gelopen. In totaal 22,4 km gelopen, maar wat een geweldig uitzicht. We liepen langs een levende vulkaan waar de stoom nog uitkwam (je rook de zwavel nog). Daarna lekker in de bus geslapen.

Aangekomen in Hot Water Beach naar een geweldig mooi strand gereden met de bus. En `s avond naar het strand waar we onze eigen hot pool konden maken. Je moest dit doen door een gat te graven op het strand. Het water daarin werd dan door de natuur verwarmt tot 65 graden. Door het te mengen met zeewater kreeg je een heerlijk bad.

De volgende dag zijn we gaan black water raften. Dit was niet het raften in een boot wat wij dachten, maar we gingen eerst 35 meter abseilen, een grot in. Daarna een stukje tokkelen in het donker. Daarna in een band door de grot heen. Daar zag je allemaal glowwormen. Dat zijn allemaal kleine diertjes die licht geven in het donker. En in een donkeren grot lijkt het net een sterren hemel waar je naar kijkt. Als laatste moesten we door watervallen omhoog klimmen. Dit was super gaaf. We hebben deze activiteit gedaan van het geld wat we hebben gekregen bij ons afscheidsfeestje. Dus bedankt allemaal!!

In de volgende plaats hebben we `s avonds een Maori avond gedaan. (De Maori mensen zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland) We konden hier kijken hoe zij eerder leefden. Ze maakten muziek voor ons en lieten hun stijl van dansen zien. Daarna hebben we een heerlijke maaltijd gehad. Het eten werd onder de grond voor ons klaargemaakt op warmte/stoom van de vulkaan. Dit was heel bijzonder om te zien. Ook spreken deze mensen hun eigen taal. Vandaar Kia Ora dit betekend goedendag.

Nou dit was het verhaal voor deze keer. Het volgende verslag komt vanuit Australie waar we zaterdag naar toe vliegen.

Liefs Ellen en Martijn!

• 06 December 2013 - 00:55

Boes:

Alsof ik een boek aan het lezen ben, lig ik in mijn bed te grinniken over dit 'verhaaltje voor het slapen gaan'. Ellen haar sleuteltje kwijt; alsof we weer 16 zijn en bij volleybal moeten wachten op 1 van de meiden die "haar sleutel kwijt is" "GRAPJEE, ik heb m al"! Vaak Sanne of jij haha! Wel fijn dat je m weer hebt!

Die glow in de dark vliegjes zou ik ook wel willen zien, lijkt me een aparte gewaarwording! Maar een prima activiteit om de centjes aan te spenderen!

Al een maand is voorbij! Dat gaat veeeeeeeeel te snel :p Geniet nog even van nieuw zeeland, ik ben benieuwd naar de verhalen vanuit ouwstraaliejuh!

Kusjes en liefde!

• 06 December 2013 - 04:20

Betsy Hekman:

Wat hebben jullie ontzettend veel gezien. Heb al veel over Nieuw Zeeland gehoord van andere mensen zowel als van David en Sarah die er bijna een jaar gewerkt hebben op het zuid eiland. Geniet van deze trip er zal nog veel te zien zijn ook in Australia.
    tante Betsy

• 06 December 2013 - 11:31

Doré:

Prachtige verhalen! Hier vanmorgen de eerst sneeuw gehad, tja, verschil moet er zijn hè. Liefs van ons 3-en.

• 06 December 2013 - 13:47

Annelies:

Wat een gezellig verhaal weer, voordat je het weet ben je alweer aan het eind, maar ook zo lekker herkenbaar met die sleutel ( met je eens Hester ) en in dat museumverhaal herken ik me niet hoor hihi.
    En de foto's zijn prachtig!
    Nu op naar Australié ( puntjes op de i heb je me nog niet geleerd Ellen ;-) Ook een geweldig land van horen zeggen, we kijken uit naar je volgende verslag en foto's.

liefs en knuffel

• 06 December 2013 - 16:10

Eline:

Aah supermooie verhalen weer! Wat beleven jullie ontzettend veel zeg, ongelofelijk :)
    Ik kan alleen maar zeggen: Geniet ervan :D

• 06 December 2013 - 16:59

Willie:

Geweldig mooi verhaal. Jullie ondernemen wel van alles super mooi.
    Lijkt mij ook wel wat. Geniet ervan.
    Gr. Nico en Willie

• 07 December 2013 - 10:27

Bart:

Wederom een super gaaf verhaal. Wat doen en zien jullie veel zeg! Het verhaal leest lekker, en keek er ook weer naar uit dat ik een verhaal van jullie kon lezen. En dat Ellen alles weer 'kwijt' was verbaasd me niks! Het is een maand goed gegaan dus het werd ook wel tijd om wat kwijt te raken hahaha....

Heel veel plezier verder en goed reis naar Australie!
    Gr. Bart

• 07 December 2013 - 13:44

Elly:

Ha Ellen en Martijn !
    Erg leuk om al jullie belevenissen te kunnen volgen.
    Prachtige foto's, jullie hebben al een mooi kleurtje zo in de winter.....
    En zo te zien en te lezen hebben jullie het erg naar je zin.
    Mooi man om dit zo samen te beleven.
    Al weer benieuwd naar het verslag uit Astralie.
    Groetjes Jan en Elly

Ps wij herkennen het museum verhaal heel goed........

• 08 December 2013 - 12:18

Herman Meppelink:

Hee die Martijn en Ellen,

weer een mooi verhaal, leuk om te volgen wat jullie allemaal beleven vooral de foto's zij er mooi.
    Goede voortzetting van jullie reis aan de andere kant van deze aardkloot.

Gr Herman&Janny

• 14 December 2013 - 14:39

Marleen:

We genieten van jullie verhalen...super!!! Wat een prachtige foto's en leuk om te zien dat jullie ervan genieten.. Top!!
    Enne Martijn; de volgende keer met een lek glas ietsjes sneller drinken;-)

Veel liefs Herman Marleen Jorg & Kjell

• 19 December 2013 - 12:39

Ineke:

Heej Martijn en Ellen.

Op een druilerige dec. dag ben ik er even voor gaan zitten, om de verhalen en fotoos te gaan lezen en bekijken En wat n belevenissen nu al en dan die mooie plaatjes super hoor.
    Wat n avontuur toch?
    Wij wensen jullie in ieder geval nog een prachtige tijd in Australie met een hele mooie kerst en oud en nieuw toe. Proost. xxx Gr De Stuivers

• 26 December 2013 - 19:59

Wilma:

Hoi Martijn en Ellen,

leuk om jullie reis op deze manier mee te beleven, lijkt me super!
    Hoop dat jullie leuke kerstdagen hebben gehad, vast warmer dan in ons kikkerlandje!
    Alvast een hele fijne verjaardag, Martijn en een hele goede jaarwisseling en een goed en gezond 2014 voor jullie allebei. Op daar de volgende belevenissen!

Groeten van Goos, Wilma, Mattias en Julian

• 28 December 2013 - 23:27

Jan En Annie:

Hoi Martijn en Ellen,
    Geweldig mooi wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Leuk om dit te lezen.
    Martijn gefeliciteerd met je verjaardag en een goede jaarwisseling.
    Groeten van Slompies

• 30 December 2013 - 15:40

Marianne Hekman:

hahaha wat een geweldig verhaal! Heb hardop zitten lachen bij het stuk over je sleutel (dat ie gewoon in je broekzak zit) en over het museumverhaal + stappen. Toch bijzonder dat martijn op mama lijkt ;) Dan ben je wel heeeeeeel vaak bij ons martijn, dat je zelfs trekjes gaat overnemen. Maar ellen, jij kunt ons dus straks alles over dat museum vertellen.. fijn!
    Wat een gafe dingen gedaan! Ook dat raften! Ik wist er al een beetje van maar nu nog eens uitgebreid verhaal, vet! Leuk ook dat jullie echt een activiteit van het geld hebben gedaan!

Ik lees dit verhaal nu pas trouwens, heb niet genoeg op je fb gekeken zie ik. Gaaf dat jullie ook bij die maori's zijn geweest! Echt zien hoe ze vroeger leven. Leuk zeg!!
    Aangezien dit verhaal al een poosje geleden erop is gezet zeg ik: tijd voor een nieuwe update over australie! Kom maar op!
    Kus

• 01 Januari 2014 - 11:31

Nico En Willie:

Luitjes
    Wat een geweldige belevenis daar aan de andere kant van onze aardbol. Geniet ervan ! De beste wensen voor het nieuwe jaar en een fijne tijd gewenst !!
    Gr N+W